Google Amp Stories

AMP Story – Google i jego interpretacja Stories

Format Stories jest coraz popularniejszy i coraz szerzej dostępny. Google nie chce jedynie przyglądać się  jego rozwojowi, woli bowiem być jego częścią. Dlatego właśnie przedstawił swój pomysł na to, jak go wykorzystać, tworząc nowe narzędzie działające w technologii AMP.

Po ostatniej aktualizacji snapchata cała konkurencja, która do tej pory zdążyła utworzyć bądź zaimplementować do swoich aplikacji technologię stories, zaczęła rozkwitać. Wszystko to bo interfejs, który był w miarę przejrzysty, został wypełniony reklamami bądź historiami najpopularniejszych osób z tej platformy. I tu przychodzi google ze swoją implementacją stories. Idealnie w czas!!

Czym jest AMP?

AMP (Accelerated Mobile Pages) to technologia optymalizująca przeglądane treści na urządzeniach mobilnych. Dostosowuje je do parametrów urządzenia, na którym są przeglądane, a następnie przyśpiesza ich wyświetlanie. Ma to też swoje złe strony, wszystko to daje Google’owi możliwość przesadnej ingerencji w to, jak publikujący pokazuje treść swoim czytelnikom. Problem Google’a polegał jednak na tym, że AMP jest nastawiony na statyczne treści, przez co działa najlepiej na stronach bogatych w tekst.

A więc co to jest AMP Story?

Jest to funkcja, którą teraz Google implementuje do działającego od dawna narzędzia zwanego AMP. Nazwa Story wzięła się tu nie bez przypadku. Format przypomina format kojarzony z Instagram’em czy Snapchat’em. Twórcy będą mogli przygotowywać swoje treści specjalnie pod ten projekt, korzystając z ilustracji, animacji, a nawet filmów. Google obiecuje, że nowy format pozwoli na optymalizację treści, tak jak to ma miejsce w podstawowej technologii spod tego szyldu. Większość historii, które na razie można zobaczyć, opiera się na mieszance obrazków, treści i wideo.

AMP Stories Google

Jak prezentują się pierwsze Story?

Na razie można zobaczyć, jak wyglądają Story przygotowane przez partnerów finansowych tego projektu.  Są to: CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, Meredith, Mic, Vox Media i The Washington Post.

By obejrzeć Story trzeba na urządzeniu mobilnym wejść w wyszukiwarkę Google, wpisać nazwę jednego z wymienionych wyżej wydawców i przewinąć do działu “Visual Stories”. Tam można już oglądać pierwsze historie.

Nie wiemy na razie, czy AMP Stories się przyjmie i zacznie być masowo wykorzystywane przez twórców treści. Na ten moment Google daje czas zainteresowanym nowym formatem wydawcom, na oswojenie się z nim.

Story pojawi się także na Gmailu!

Story co prawda na razie jedynie w wersji dla developerów, ale zawitała także na skrzynkę pocztową Google’a. AMP for Email umożliwi użytkownikowi wiele nowych możliwości, chociażby pozwoli na zapisanie się na event, wyszukiwanie treści oraz wypełnienie formularza bez wychodzenia z Gmaila. Na razie tę opcję testują: Pinterest, Booking.com i Doodle. Funkcja ta ma sprawić, że maile wysyłane nam przez firmy, będą nie tylko bardziej wciągające i ciekawsze, ale umożliwią także szybszą komunikację dzięki integracji z aplikacjami już na poziomie maila. Użytkownicy Gmail mogą się spodziewać interaktywnych maili jeszcze w tym roku!


To wszystko na temat amp stories, jeśli chcesz dowiedzieć się na jej temat więcej informacji, polecam udać się do oficjalnego źródła google developers.

Jeśli ci się podobało lub nie – komentuj, udostępniaj dla zasięgów.
Polub nas na facebook’u, by być na bieżąco.
Zapraszamy was serdecznie, także do naszych ostatnich
artykułów gaming’owych, które nadal są aktualne.

https://pc-geek.pl/wykaz-dlc-far-cry-5/